BUKAUTOINFO.CV.UA ГоловнаРеєстраціяВхід Четвер
19.04.2018
15:44
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Реклама
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Що таке обов’язковий технічний контроль машини ?
 

Обов’язковий технічний контроль машини.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 року №1201 відмінено проходження державного технічного огляду і запроваджено здійснення обов’язкового технічного контролю тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі – машин).

Запрацювали поправки до закону про обов’язковий технічний контроль машини, які фактично відмінили старі талони ТО і ввели в обіг так звані протокол перевірки технічного стану машини” (вони замінюють традиційні талончики). Система техогляду змінилася кардинально.

Що ж таке обов’язковий технічний контроль машини, навіщо він потрібен і як його проходити?

1. Навіщо проходити обов’язковий технічний контроль машини (ОТК).

2. Періодичність проходження ОТК.

3. Де проходити ОТК.

4. Що потрібно мати з собою.

5. Скільки коштує.

6. Відповідальність за відсутність ОТК. Штрафи.

7. Якщо не пройшов. Повторний ОТК.

8. Що таке протокол перевірки технічного стану машини?

1. Навіщо проходити обов’язковий технічний контроль машини (ОТК).

Донедавна кожен тракторист-машиніст повинен був під час поїздки на тракторі, самохідній машині, сільськогосподарських машинах, інших механізмах (далі – машини) возити з собою талон техогляду. Однак, починаючи з 16 листопада 2011 року, проходження техогляду контролюється виключно суб’єктами господарювання вповноваженим на проведення ОТК на визначеній території.

Зараз оформити протокол можна в будь-який момент, навіть якщо до кінця терміну дії протоколу перевірки технічного стану машини залишився всього один день. Однак потрібно пам’ятати – при ДТП учасники пригоди можуть пред’явити регресну вимогу власникові машини, який не мав дії на момент аварії ОТК. Якщо ж ОТК був, але аварія сталася через несправність ТЗ, то можна буде пред’явити позов вже до оператора ОТК. Правда, тут є один нюанс – оператор ОТК несе відповідальність тільки в тому випадку, якщо несправність була виявлена ​​під час ОТК, але з якихось причин не внесена в протокол перевірки технічного стану машини (довести це вкрай складно).

Співробітники ДАІ перевіряють наявність протоколу перевірки технічного стану машини у власників машин.

2. Періодичність проходження ТО

Виконавці обов’язкового технічного контролю машин – це суб’єкти господарювання, які мають відповідні повноваження на певній території і проводять обов’язковий технічний контроль машин згідно зі зведеним графіком та видають протоколи за результатами перевірки. Контроль машин здійснюється щороку з 15 січня до 15 грудня з метою перевірки технічного стану, їх відповідності вимогам агротехніки, охорони праці, безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища.

Періодичність проведення ОТК машин щорічно.

А також, щорічно повідомляються власники за місцем реєстрації машини або безпосередньо за місцем базування (стоянки) в газетах та на сайті.

Машини сезонного використання проходять ОТК перед початком робіт (не пізніше 15 днів до початку робіт).

Навчальні машини щорічно.

3. Де проходити ОТК

Пройти ОТК машини можна в будь-якому регіоні країни, незалежно від місця проживання власника або реєстрації машини.

З 16 листопада 2011 року функції проведення ОТК машин передані від органу державної влади – незалежним операторам ОТК. Крім того, ОТК можна виконати і у авторизованих дилерів, які мають відповідну акредитацію. При цьому дилер має право відмовити власникові в огляді, якщо марка машини не збігається зі спеціалізацією дилера.

Після проходження ОТК власнику машини видається відривний талон ОТК разом з протоколом перевірки технічного стану машини.

Сама процедура огляду та діагностування машини повинна займати за новими нормами 40 хвилин (раніше було хвилини 52). За цей час технічний експерт повинен перевірити машину по 65 пунктам, включаючи гальма, зовнішні світлові прилади, справність склоочисника і склоомивача, вміст забруднюючих речовин у відпрацьованих газах і так далі…

У разі коли технічний стан машини не відповідає встановленим вимогам, відповідна інформація вноситься виконавцем до автоматизованої системи, в яку вносяться виявлені недоліки, а машина направляється на повторний огляд. На ремонт дається 20 днів, протягом яких власник може знову пройти ОТК на тому ж пункті (якщо пройшло більше 20 днів, то процедуру доведеться здійснювати наново). Повторний огляд в цьому випадку буде платним, але гроші візьмуть тільки за огляд «проблемних» ділянок. При зверненні до іншого оператора ОТК проходити огляд доведеться заново за повну вартість.

Всі адреси пунктів проходження ОТК можна подивитися на сайті.

4. Що потрібно мати з собою

Для проведення ОТК машини від власника вимагається мінімум документів:

1) паспорт або інший документ, що посвідчує особу, а також у разі подання документів уповноваженою особою – документ, що підтверджує її повноваження;

2) реєстраційний документ на машину;

3) квитанцію (платіжний документ), що підтверджує сплату коштів за здійснення контролю.

Інших документів (в тому числі медичної довідки) не потрібно. Відмінностей в списку документів для фізичних та юридичних осіб немає.

При цьому тракторист-машиніст повинен пам’ятати, що, крім вищевказаних документів, під час ОТК у нього попросять показати вогнегасник об’ємом не менше двох літрів (перевірте термін його придатності) і знак аварійної зупинки та аптечку, а також комплект проти відкотного пристрою

5. Скільки коштує

Акредитовані суб’єкти господарювання ОТК податок не беруть, але при цьому вони самостійно встановлюють тарифи на проведення ОТК машини.

Якщо з першого разу пройти огляд та діагностику не вдалося та технічний стан машини не відповідає встановленим вимогам, відповідна інформація вноситься виконавцем до автоматизованої системи, в яку вносяться виявлені недоліки, а машина направляється на повторний огляд.

Повторний огляд можна пройти протягом 20 днів у того ж оператора ОТК. У цьому випадку платити доведеться лише за "наданий обсяг послуг", тобто за огляд «проблемних» місць. Після 20 днів процедуру ОТК доведеться проходити заново. При зверненні на інший пункт ОТК процедуру огляду потрібно проходити в повному обсязі (і, відповідно, платити повну вартість).

Для власників машин старше 60 років (а жінкам старше 55 років), героям Радянського Союзу та Героям України, учасникам та інвалідам Великої Вітчизняної війни, інвалідам всіх категорій, а також членам сімей померлих інвалідів війни та членам сімей загиблих військовослужбовців, інвалідів-ліквідаторів, інвалідів-чорнобильців та учасників Чорнобильської катастрофи, жертв нацистських переслідувань, ветеранів праці та інших громадян похилого віку, а також до них прирівняних, які користуються всіма соціально-економічними і особистими правами і свободами, закріпленими Конституцією України, іншими законодавчими актами приймаються почергово без попереднього запису чи електронної черги, при наявності відповідних документів. (при огляді одного ТЗ).

6. Відповідальність за відсутність техогляду. Штрафи

На даний момент співробітники ДАІ мають право вимагати пред’явлення у трактористів-машиністів. Вони зобов’язані мати при собі документ, що підтверджує проходження ОТК.

Відповідно до статті 37 Закону України “Про дорожній рух” забороняється експлуатація транспортних засобів, що підлягають обов’язковому технічному контролю, але не пройшли його.

Керування машинами, що не пройшли обов’язковий технічний контроль, є адміністративним правопорушенням і тягне за собою, згідно зі статтею №121 Кодексу України про адміністративні правопорушення, накладання штрафу на водія машини в розмірі від двадцяти до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 до 425 грн.).

Відповідальна особа, яка дозволила використання транспортних засобів, що не пройшли обов’язковий технічний контроль, несе відповідальність згідно зі статтею 128 КУ про адміністративні порушення: накладання штрафу від сорока до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 680 до 850 грн.).

Експлуатація машин, які не пройшли технічний контроль, призводить до того, що дорогами загального користування пересуваються технічно несправні машини, які травмують людей, створюють дорожньо-транспортні пригоди. Також в області мають місце випадки самозагорання машин, що створює загрозу здоров’ю та життю людей, завдає значних збитків господарствам та забруднює навколишнє середовище.

У разі, коли машина не проходила обов’язковий технічний контроль протягом п’яти і більше років підряд або неможливо знайти її власника, Державною інспекцією сільського господарства вживаються заходи до зняття такої машини з реєстрації.

7. Якщо не пройшов. Повторний ОТК

Якщо з першого разу пройти огляд та діагностику не вдалося та технічний стан машини не відповідає встановленим вимогам, відповідна інформація вноситься виконавцем до автоматизованої системи, в яку вносяться виявлені недоліки, а машина направляється на повторний огляд, то турбуватися не варто.

Експерт видасть вам діагностичну карту, де буде чітко вказано, чому машина не пройшла ОТК. При цьому власнику дається 20 днів на ремонт, протягом яких він може знову звернутися на той самий пункт проведення огляду.

Повторний техогляд буде платним. Але гроші візьмуть лише за огляд місць, через які машина не пройшла первинний огляд. Якщо ж звернутися до іншого оператора проведення ТО, то всю процедуру доведеться проходити заново. Якщо ви не встигли протягом 20 днів виправити виявлені недоліки, то огляд також доведеться проходити заново за повну вартість.

Пам’ятайте – для успішного проходження техогляду вам потрібно мати з собою вогнегасник об’ємом не менше двох літрів (з чинним терміном придатності) і знак аварійної зупинки та аптечку, а також комплект проти відкотного пристрою.

8. Що таке протокол перевірки технічного стану машини?

На даний момент документом, який підтверджує проходження ОТК, є протокол перевірки технічного стану машини, який являє собою аркуш формату А4, де у вигляді таблиці відображені дані про всіх перевірених вузлах машини. Крім того, в протоколі міститься висновок про відповідність або невідповідність машини вимогам безпеки. При цьому в протолі відображений термін її дії – до його закінчення власник машини повинен знову пройти ОТК машини.

Протокол перевірки технічного стану машини засвідчується підписом технічного експерта, який проводив перевірку стану транспортного засобу. Оператор технічного огляду і експерт несуть повну відповідальність за видачу протоколу, а також за дотримання інших вимог, встановлених законодавством.

Протокол перевірки технічного стану машини складається в письмовому вигляді у двох примірниках, один з яких видається на руки власнику (другий зберігається у оператора протягом трьох років). При цьому протокол оформлюється і в електронному вигляді, після чого вона відправляється в уніфіковану автоматизовану електронно-облікову системи (УАЕОС). Там вона зберігається протягом п’яти років.

При купівлі вживаної машини проходити заново ОТК не потрібно – протокол «працює» до закінчення терміну його дії незалежно від зміни власника.

У разі втрати протоколу його дублікат видається оператором ОТК в день звернення на підставі відомостей, що містяться в електронній базі даних УАЕОС. За повторну видачу діагностичної карти стягується вартість.

Возити з собою протокол потрібно. У відповідності з міжнародними договорами, протокол підтверджує допуск машини до експлуатації не тільки в Україні, але і за її межами.

ТЗ що підлягають технічному контролю

Обов'язковому технічному контролю (ОТК) підлягають наступні категорії транспортних засобів:

легкові автомобілі, які використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, із строком експлуатації більше 2-х років;

таксі;

вантажні автомобілі вантажопідйомністю до 3,5 тонн з терміном експлуатації більше 2-х років;

причепи, зі строком експлуатації понад 2-х років, до вантажних автомобілів вантажопідйомністю до 3,5 тонн;

вантажні автомобілі вантажопідйомністю більше 3,5 тонн незалежно від строку експлуатації;

причепи, незалежно від терміну експлуатації, до вантажного автомобіля вантажопідйомністю більше 3,5 тонни;

автобуси, незалежно від строку експлуатації;

спеціалізовані транспортні засоби, які перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації.

Для визначення типу транспортного засобу необхідно керуватися відомостями, зазначеними у свідоцтві про реєстрацію (технічному паспорті). Контроль за дотриманням своєчасність проходження обов'язкового технічного контролю покладено, в тому числі, на страхові компанії, яким заборонено продавати поліси страхування цивільно-правової відповідальності автовласників, чиї автомобілі не пройшли обов'язковий технічний контроль.

Згідно ст. 35 Закону України "Про дорожній рух" підлягають обов'язковому технічному контролю не підлягають:

1) легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби - незалежно від строку експлуатації;

2) легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них - зі строком експлуатації до двох років.

Вхід на сайт
Пошук

 

 

Друзі сайту
  • Агентство «Кодекс»
  • Обов'язковий технічний контроль авто в Чернівцях
  • Textbook
  • Погода

    Copyright MyCorp © 2018